Γκαραζόπορτες & Μηχανισμοί γκαραζόπορτας

Όπως μπορείτε να δείτε και στον κατάλογο με τα προϊόντα μας ανά κατηγορία, διαθέτουμε έναν μεγάλο αριθμό από προϊόντα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γκαραζόπορτες ή πόρτες γκαράζ με την έννοια ότι κλείνουν την είσοδο ενός χώρου όπου παρκάρουν αυτοκίνητα. Διαθέτουμε επίσης και πολλά προϊόντα που συνήθως χαρακτηρίζονται σαν μηχανισμοί γκαραζόπορτας ή μοτέρ γκαραζόπορτας και αυτοματοποιούν κυρίως συρόμενες πόρτες και ανοιγόμενες πόρτες.

Οι βασικότερες κατηγορίες τέτοιων προϊόντων είναι οι μονοκόμματες γκαραζόπορτες οροφής, οι σπαστές γκαραζόπορτες οροφής, οι συρόμενες γκαραζόπορτες, οι ανοιγόμενες γκαραζόπορτες και τα ρολλά. Αρκετοί επίσης θεωρούν ότι και οι μπάρες ελέγχου κυκλοφορίας είναι επίσης μία εκδοχή πόρτας γκαράζ.



Οι διάφορες κατηγορίες γκαραζόπορτας

Ακολουθούν μερικά σχόλια για την χρήση των διαφόρων προϊόντων μας ως γκαραζόπορτες. Ο όρος “γκαραζόπορτα” ταιριάζει περισσότερο για τις εξειδικευμένες πόρτες κλειστών γκαράζ, όπως οι μονοκόμματες και οι σπαστές οροφής. Τυπικά, ο χαρακτηρισμός “αυλόπορτα” (ή, εάν έχει εφαρμογή “καγκελόπορτα”) είναι ορθότερος στην περίπτωση που η πόρτα ασφαλίζει έναν ανοιχτό χώρο, όπως οι πυλωτές και οι αυλές των κτιρίων, ακόμη και εάν σε αυτόν παρκάρουν αυτοκίνητα, όπως με τις ανοιγόμενες και συρόμενες θύρες. Παρόλα αυτά, παρακάτω θα αναφερθούμε σε όλα τα σχετικά προϊόντα σαν “γκαραζόπορτες”, αφού συνήθως έτσι αποκαλούνται από τους ενδιαφερόμενους.



Μονοκόμματες γκαραζόπορτες οροφής

Μονοκόμματες γκαραζόπορτες οροφής

Οι μονοκόμματες γκαραζόπορτες οροφής χρησιμοποιούνται σε κλειστά γκαράζ. Γενικά είναι πολύ πρακτικά προϊόντα - ειδικά εάν έχει προτιμηθεί η ηλεκτροκίνηση και όχι η χειροκίνηση. Επίσης είναι ιδιαίτερα εμφανίσιμα και διαθέσιμα σε μεγάλη ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων. Δεν είναι τυχαία ή μεγάλη διάδοση που γνωρίζουν πλέον και στη χώρα μας.

Βασικό πλεονέκτημά τους, έναντι των σπαστών γκαραζοπορτών οροφής, είναι ότι είναι συγκριτικά οικονομικότερες και έχουν κάπως μεγαλύτερη αξιοπιστία λόγω μικρότερου αριθμού από εξαρτήματα και κινούμενα μέρη. Από την άλλη όμως είναι καλό να γνωρίζει κανείς ότι απαιτούν πιο προσεχτική μελέτη του χώρου εγκατάστασης από τις σπαστές.

Διαθέτουμε μηχανισμούς για γκαραζόπορτες οροφής. Οι μηχανισμοί γκαραζόπορτας είναι οι αυτοματισμοί με τους οποίους μία χειροκίνητη μονοκόμματη γκαραζόπορτα μπορεί να μετατραπεί σε αυτόματη γκαραζόπορτα.

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε τιμές για μοτέρ αυτοματοποίησης σπαστών γκαραζοπορτών οροφής στη σελίδα:
- Σετ αυτοματισμού για γκαραζόπορτες οροφής


Σπαστές γκαραζόπορτες οροφής

Σπαστές γκαραζόπορτες οροφής

Οι σπαστές γκαραζόπορτες οροφής, γνωστές και σαν πολύσπαστες γκαραζόπορτες οροφής, χρησιμοποιούνται επίσης σε κλειστά γκαράζ. Πρόκειται για ένα αντίστοιχο προς τις μονοκόμματες γκαραζόπορτες προϊόν με βασικά πλεονεκτήματα το ότι είναι πιο ευέλικτες όσον αφορά την εγκατάσταση και προσφέρουν καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου του γκαράζ, με τίμημα όμως ένα κάπως μεγαλύτερο κόστος.

Και εδώ συνίσταται η ηλεκτροκίνηση καθώς εξασφαλίζει στον πελάτη μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Διαθέτουμε μηχανισμούς για γκαραζόπορτες οροφής. Οι μηχανισμοί γκαραζόπορτας είναι οι αυτοματισμοί με τους οποίους μία σπαστή μονοκόμματη γκαραζόπορτα μπορεί να μετατραπεί σε αυτόματη γκαραζόπορτα.

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε τιμές για μοτέρ αυτοματοποίησης μονοκόμματων γκαραζοπορτών οροφής στη σελίδα:
- Σετ αυτοματισμού για γκαραζόπορτες οροφής


Συρόμενες γκαραζόπορτες / Μηχανισμοί για συρόμενες πόρτες

Μηχανισμοί συρόμενων θυρών

Αναφορικά με τις συρόμενες γκαραζόπορτες, μπορούμε να προμηθεύσουμε και εγκαταστήσουμε τον μηχανισμό κίνησης (μοτέρ, πίνακα ελέγχου κλπ), τις διάφορες συσκευές ασφάλειας, ειδοποίησης και ελέγχου (φωτοκύτταρα, φανούς ασφαλείας κλπ) καθώς και τα υπόλοιπα υλικά που απαιτούνται (κρεμαγιέρες, στοπ κλπ).

Η ενότητα 'Μοτέρ για συρόμενες γκαραζόπορτες' περιέχει χρήσιμες πληροφορίες για τα στοιχεία που χρειάζονται για να επιλεγεί ο κατάλληλος μηχανισμός και η ενότητα 'Αυτόματες αυλόπορτες και μπάρες ελέγχου κυκλοφορίας' περιέχει γενικότερες πληροφορίες.

Τιμές για τα περισσότερα από τα μοτέρ για συρόμενες γκαραζόπορτες που διαθέτουμε θα βρείτε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα στη σελίδα:
- Σετ αυτοματισμού για συρόμενες γκαραζόπορτες

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε επίσης τιμές για παρελκόμενα όπως κρεμαγιέρες, τηλεχειριστήρια, φωτοκύτταρα ασφαλείας, φανούς ειδοποίησης λειτουργίας, μπουτονιέρες, κλειδομπουτονιέρες κλπ στη σελίδα:
- Υλικά για αυτοματισμούς συρόμενων γκαραζοπορτών


Ανοιγόμενες γκαραζόπορτες / Μηχανισμοί για ανοιγόμενες πόρτες

Μηχανισμοί ανοιγόμενων θυρών

Αναφορικά με τις ανοιγόμενες γκαραζόπορτες, μπορούμε να προμηθεύσουμε και εγκαταστήσουμε τον μηχανισμό κίνησης (μοτέρ, πίνακα ελέγχου κλπ), τις διάφορες συσκευές ασφάλειας, ειδοποίησης και ελέγχου (φωτοκύτταρα, φανούς ασφαλείας κλπ) καθώς και τα υπόλοιπα υλικά που απαιτούνται (στοπ ανοιχτής και κλειστής θέσης, μηχανικές και ηλεκτρικές κλειδαριές κλπ).

Η ενότητα 'Μοτέρ για ανοιγόμενες γκαραζόπορτες' περιέχει χρήσιμες πληροφορίες για τα στοιχεία που χρειάζονται για να επιλεγεί ο κατάλληλος μηχανισμός και η ενότητα 'Αυτόματες αυλόπορτες και μπάρες ελέγχου κυκλοφορίας' περιέχει γενικότερες πληροφορίες.

Τιμές για τα περισσότερα από τα μοτέρ για ανοιγόμενες γκαραζόπορτες που διαθέτουμε θα βρείτε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα στη σελίδα:
- Σετ αυτοματισμού για ανοιγόμενες γκαραζόπορτες

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε επίσης τιμές για παρελκόμενα όπως τηλεχειριστήρια, φωτοκύτταρα ασφαλείας, φανούς ειδοποίησης λειτουργίας, μπουτονιέρες, κλειδομπουτονιέρες κλπ στη σελίδα:
- Υλικά για αυτοματισμούς ανοιγόμενων γκαραζοπορτών


Ρολλά ως γκαραζόπορτες

Τα ρολλά είναι συνήθως η τελευταία επιλογή όταν είναι αδύνατον να τοποθετηθεί σε ένα κλειστό γκαράζ μία μονοκόμματη ή σπαστή γκαραζόπορτα οροφής (πχ δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος στο ταβάνι του γκαράζ) ή όταν το άνοιγμα είναι πολύ εκτός των τυποποιημένων διαστάσεις που καλύπτουν οι παραπάνω τύποι γκαραζόπορτας. Γενικά είναι μία οικονομική επιλογή για αυτό τον ρόλο αλλά πρέπει να γνωρίζει κανείς ότι είναι γενικά πιο θορυβώδη από μία μονοκόμματη ή μία σπαστή γκαραζόπορτα (ακόμη και όταν πρόκειται για τα σχετικά αθόρυβα ρολλά από προφίλ αλουμινίου).

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε τιμές για κεντρικά μοτέρ για ρολλά στη σελίδα:
- Κεντρικά μοτέρ ρολλών

Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα βρείτε επίσης τιμές για παρελκόμενα όπως τηλεχειριστήρια, φωτοκύτταρα ασφαλείας, φανούς ειδοποίησης λειτουργίας, μπουτονιέρες, κλειδομπουτονιέρες κλπ στη σελίδα:
- Υλικά για κεντρικά μοτέρ ρολλών


Άλλοι τύποι γκαραζόπορτας

Στην αγορά πιθανόν να βρείτε πτυσσόμενες ή αναδιπλούμενες γκαραζόπορτες, πτυσσόμενες γκαραζόπορτες οροφής, σπαστές επιτοίχιες γκαραζόπορτες, πτυσσόμενες-συρόμενες γκαραζόπορτες και άλλους τύπους (κάνουμε μία μικρή αναφορά σε αυτούς τους τύπους στην ενότητα 'Κατηγορίες προϊόντων'). Εμείς δεν έχουμε τέτοια είδη στον κατάλογό μας για χρήση σαν οικιακές γκαραζόπορτες. Εξάλλου η διάδοσή τους στην αγορά είναι πολύ μικρή.

Τα προϊόντα τέτοιων τύπων που διαθέτουμε αφορούν κυρίως σε βιομηχανικές πόρτες και, ενώ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως γκαραζόπορτες με την ευρύτερη έννοια, προορίζονται για μεγάλα ανοίγματα, βαριά χρήση ή άλλες ειδικές ανάγκες.

Επίσης δεν είναι ασυνήθιστη και η χρήση απλής ανοιγόμενης πόρτας η καγκελόπορτας σαν γκαραζόπορτα, αν και η τάση της αγοράς είναι σαφώς να προτιμούνται πλέον ειδικευμένα προϊόντα για αυτό τον ρόλο.



Πρακτικές συμβουλές για γκαραζόπορτες σε κλειστά γκαράζ

Υπάρχουν κάποια τυπικά προβλήματα με τις εγκαταστάσεις σε γκαραζόπορτες σε κλειστά γκαράζ (μονοκόμματες και σπαστές οροφής ή ρολλά) που θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν είχε γίνει η κατάλληλη προεργασία.



Μη τυποποιημένα ανοίγματα

Κάποια προϊόντα, όπως οι σπαστές και μονοκόμματες γκαραζόπορτες οροφής, κυκλοφορούν σε τυποποιημένες διαστάσεις και μάλιστα, λίγο-πολύ κοινές για όλους τους επώνυμους κατασκευαστές. Εάν κατά τον σχεδιασμό ενός κτιρίου ληφθεί αυτό υπ' όψιν, η εγκατάσταση ενός τέτοιου προϊόντος γίνεται προφανώς πολύ πιο εύκολη αφού θα “ταιριάζει γάντι” στο άνοιγμα.

Εάν όμως το άνοιγμα (πλάτος, ύψος, χώρος στην οροφή κλπ) έχει σχεδιαστεί “χονδρικά” τότε είναι θέμα τύχης να βρεθεί μία γκαραζόπορτα που να το αξιοποιεί πλήρως.

Πολλές φορές τυχαίνει για ελάχιστα εκατοστά λιγότερα από τα απαιτούμενα να περνάμε αναγκαστικά στην επόμενη τυποποιημένη διάσταση, χάνοντας ίσως δεκάδες εκατοστά από το ελεύθερο ύψος ή πλάτος. Επιπλέον, σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να φτιάξουμε και τοποθετήσουμε και πλαίσιο από στρατζαριστά (μεταλλικές δοκούς), για να διαμορφώσουμε το άνοιγμα στην απαιτούμενη διάσταση, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος και εργατικά. Αυτό προφανώς είναι διπλή ζημιά αφού ο πελάτης θα πληρώσει περισσότερα για να έχει μικρότερο άνοιγμα απ' ότι εάν το άνοιγμα ήταν σωστά μελετημένο.

Εναλλακτικά, και εάν αυτό είναι εφικτό, μπορεί να “ξύσουμε” τοίχο και/ή πάτωμα για να χωρέσει η κάσα της πόρτας ή να προβούμε σε άλλες χρονοβόρες και κοπιαστικές εργασίες προκειμένου να κερδίσουμε λίγα πολύτιμα εκατοστά. Και πάλι πρόκειται για μία λύση ανάγκης.

Σε άλλες περιπτώσεις, ίσως αναγκαστούμε να προβούμε σε ειδική παραγγελία στο εργοστάσιο για μία μη τυποποιημένη διάσταση, πράγμα που συνεπάγεται μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης και αυξημένο κόστος.

Τέλος, ακόμη και στις τυποποιημένες διαστάσεις, υπάρχει διαφορά τιμής και χρόνου παράδοσης μεταξύ διαστάσεων που διακινούνται σε μεγάλη κλίμακα και “εξωτικών” διαστάσεων.

Όσο ακόμη σχεδιάζετε το κτίριο, συμβουλευθείτε τον προμηθευτή της γκαραζόπορτας για το ποια είναι τα ενδεδειγμένα κατασκευαστικά ανοίγματα και λοιποί απαιτούμενοι χώροι, για διαστάσεις γκαραζόπορτας που είναι οικονομικές. Επιπλέον, λάβετε υπ' όψιν το ότι μιλάμε πάντα για τις τελικές διαστάσεις του ανοίγματος αφού έχουν στρωθεί πατώματα, έχουν τοποθετηθεί τυχόν ορθομαρμαρώσεις κλπ.



Κακή εκτίμηση για το ελεύθερο άνοιγμα

Πρόκειται για την κοινή παράλειψη να μην υπολογίζεται το γεγονός ότι, αναλόγως του τρόπου τοποθέτησης, μία γκαραζόπορτα μπορεί να αφήνει μικρότερο ελεύθερο άνοιγμα από το συνολικά διαθέσιμο άνοιγμα. Αυτό οφείλεται στο ότι μία γκαραζόπορτα έχει πάντα ένα πλαίσιο (κάσα) και άρα το ελεύθερο άνοιγμα διέλευσης είναι πάντα μικρότερο από την διάσταση της κάσας.

Για παράδειγμα, μία υπαρκτή μονοκόμματη γκαραζόπορτα οροφής έχει εξωτερική διάσταση κάσας 2605×2070 mm (ΠxΥ) και καθαρό άνοιγμα διέλευσης 2360×1880 mm (ΠxΥ). Ακόμη λοιπόν και εάν ο κατασκευαστής του κτιρίου μας άφηνε ένα τέλεια τυποποιημένο κατασκευαστικό άνοιγμα 2605×2070 mm (ΠxΥ), εάν τοποθετούσαμε την γκαραζόπορτα μέσα σε αυτό θα μέναμε με ένα αρκετά μικρότερο καθαρό άνοιγμα (στην περίπτωσή μας 190 mm μικρότερο).

Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα, εάν συντρέχει και η προηγούμενη περίπτωση. Στο ίδιο παράδειγμα, δύο διαδοχικές τυποποιημένες διαστάσεις κάσας είναι 2195 mm ύψος και μετά 2070 mm ύψος. Εάν το άνοιγμα τύχαινε να έχει ύψος 2190 mm (δηλαδή 5 mm χαμηλότερο από τα 2195 mm) θα επιλέγαμε την παραπάνω γκαραζόπορτα. Εάν όμως το ύψος του ανοίγματος ήταν 2195 mm, θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε γκαραζόπορτα με εξωτερική διάσταση κάσας 2605×2195 mm (ΠxΥ) και καθαρό άνοιγμα διέλευσης 2360×2005 mm (ΠxΥ). Δηλαδή για 5mm ψηλότερο άνοιγμα ο πελάτης θα μπορούσε να παρκάρει ένα αυτοκίνητο ύψους 2005 mm έναντι ενός ύψους 1880 mm (125 mm ψηλότερο) και δεν θα χρειαζόταν να κλείσουμε ένα κενό μεταξύ της κάσας και της οροφής του ανοίγματος.

Και πάλι, συμβουλευθείτε τον προμηθευτή σας και ζητήστε να μάθετε τι ελεύθερα ανοίγματα θα έχετε τελικά. Επιπλέον, λάβετε υπ' όψιν πιθανές μελλοντικές σας ανάγκες. Μήπως σκέφτεστε να αποκτήσετε ένα 4×4 ή να αγοράσετε μια μπαγκαζίερα οροφής? Θα είναι αμαρτία να ανακαλύψετε ότι για λίγα εκατοστά δεν μπορείτε να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας στο γκαράζ σας.

Εάν θέλετε μία προσφορά για γκαραζόπορτα (μονοκόμματη/σπαστή οροφής ή ρολλό) από εμάς, στην σελίδα 'Διαστάσεις ανοιγμάτων' θα βρείτε τι διαστάσεις χρειαζόμαστε για να σας πούμε ποιό προϊόν θα καλύψει καλύτερα τις ανάγκες σας.


Καλωδιώσεις - ηλεκτρολογικά

Καλό είναι να έχετε μία πρόβλεψη και για τα ηλεκτρολογικά και τις καλωδιώσεις που ίσως απαιτηθούν. Ζητήστε από τον ηλεκτρολόγο σας να σας αφήσει μία αναμονή ρεύματος κοντά στο χώρο που θα τοποθετηθεί η γκαραζόπορτα. Δεν είναι σπάνιο να κάνουμε εγκαταστάσεις συρόμενων ή ανοιγόμενων μηχανισμών και να μην υπάρχει η πρόβλεψη για τροφοδοσία με ρεύμα. Σε αυτή την περίπτωση, είναι μάλλον απίθανο ο πελάτης να σπάσει το ωραίο του δάπεδο για να φέρει υπογείως την τροφοδοσία οπότε συχνά καταλήγουμε με αντιαισθητικές εμφανείς καλωδιώσεις, κανάλια κλπ. Ναι μεν γίνεται δουλειά αλλά η αισθητική του χώρου και η προστασία των καλωδίων υποβαθμίζονται.

Επίσης, στις περιπτώσεις που δεν έχει προβλεφθεί εξαρχής η σωστή τροφοδοσία ρεύματος, δεν είναι απίθανο να καταλήξουμε να παίρνουμε ρεύμα από μία γραμμή και άρα μία ασφάλεια κοινή και με άλλες καταναλώσεις. Αν και οι οικιακοί μηχανισμοί μας δεν έχουν ιδιαίτερα μεγάλες καταναλώσεις, προτιμούμε ξεκάθαρα η τροφοδοσία των μοτέρ μας να γίνεται από ξεχωριστές γραμμές και ασφάλειες, να χρησιμοποιείται καλώδιο με σωστή διατομή και περιβαλλοντική αντοχή και να υπάρχει σωστή γείωση, ειδικά όταν πρόκειται για συσκευές που είναι εκτεθειμένες σε ανοιχτούς χώρους.

Ακόμη, στις αυτόματες γκαραζόπορτες είναι απαραίτητη η ύπαρξη φωτοκυττάρων ασφαλείας. Τα κλασσικά φωτοκύτταρα, με ζεύγος πομπού και δέκτη, χρειάζονται ένα καλώδιο που να τα ενώνει μεταξύ τους. Εάν πριν μπουν δάπεδα κλπ τοποθετηθεί ένα υπόγειο κανάλι για αυτό το καλώδιο (από την μία άκρη της πόρτας στην άλλη), η εγκατάσταση γίνεται ευκολότερη και πιο όμορφη. Βέβαια, πάντα υπάρχει και η εναλλακτική λύση του ζεύγους πομποδέκτη με ανακλαστήρα που δεν απαιτεί καλώδιο και άρα τέτοιες προβλέψεις.

Πάνω-κάτω, τα ίδια ισχύουν και με τις γκαραζόπορτες οροφής και τα ρολλά. Η μόνη διαφορά είναι ότι εφ' όσον πρόκειται για εγκατάσταση δε κλειστούς χώρους είναι πιθανότερο να υπάρχει διαθέσιμη παροχή ρεύματος κοντά στο μοτέρ αλλά και ευκολότερο να περαστούν καλώδια.

Σε κάθε περίπτωση, προνοείστε για σωστή υποδομή όσον αφορά τροφοδοσίες σε ρεύμα και οδεύσεις για καλώδια.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ενότητα 'Καλωδιώσεις' αλλά και στα τεχνικά εγχειρίδια του κάθε προϊόντος.



Δείτε επίσης

Η ενότητα 'Σχεδιάζοντας ένα κλειστό γκαράζ μονοκατοικίας ή πολυκατοικίας' περιέχει ακόμη περισσότερες πληροφορίες με γενικότερο ενδιαφέρον.



Εν κατακλείδι

Άσχετα από το είδος της γκαραζόπορτας που θα επιλέξετε, το να απευθυνθείτε στον προμηθευτή σας, εάν είναι δυνατόν ακόμη και πριν σχεδιαστεί το κτίριο, θα σας βοηθήσει πολύ.

Εάν είστε μηχανικός, αρχιτέκτονας, κατασκευαστής ή ιδιοκτήτης, υπολογίστε πόσο χρόνο, χρήμα, κόπο, παρεξηγήσεις και εκνευρισμό μπορεί να σας γλιτώσει το να επιλέξετε απλές, τυποποιημένες λύσεις και το να προνοήσετε για πράγματα που πιθανόν αργότερα να είναι σημαντικά.

  Στοιχεία επικοινωνίας ACSYS:   / Επωνυμία: ΣΤ ΠΕΠΠΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ /   / ΑΦΜ: 998118938 /   / ΔΟΥ: Ελευσίνας /   / Ταχυδρομική διεύθυνση: Οδός Ξηροπήγαδου, 19600 Μάνδρα, Αττική, Ελλάδα /   / τηλ: 2105551622 /   / fax: 2105551623 /   / Ωράριο λειτουργίας: από Δευτέρα έως Παρασκευή (εργάσιμες ημέρες - εκτός διακοπών και αργιών) - από 9 το πρωί έως 7 το απόγευμα (09:00-19:00) /   / Γεωγραφικό πλάτος (latitude): 38.061921 N - Γεωγραφικό μήκος (longitude): 23.505152 E /   / g+ /  
  ACSYS - Και καλύτερα, και φθηνότερα ! ™